AĞAÇ İRFAN
Geleneksel Türk Tiyatrosundan da Gölge Tiyatrosuyla esintisini taşıyan Ağaç İrfan oyunu Brechtyen oyunculuk tarzıyla bize dönemin YAŞANAN ACI GERÇEKLERİ gözlerimize seriyordu...
Hiçbir kılıç, eşdiği daldan hesapsız çıkmaz! Yz:D.k.
Her ne kadar istenilen örtü seyircisinin çokluğu ile olsa da bize bu kadarı boş koltuklarla yetmiyordu...Çünkü bu durum Adli sonuçları olan Sabahattin Ali'nin yaşantısını bir hayal perdesinde canlandıran Oynayan İnsan Tiyatrosu Oyuncularıyla gerçeklerin bir nevi anlatıcısı Ağaç İrfan dili oldu...Ama maalesef ki bugünde dili olmayan belki kaç şair, kaç yazar, kaç müeebbetli ilim insanı var ki gözlerimiz kararırken bir alkış da sen çal, Ey insanım, sanatı ve sanatçısını yeşertmekte bizim görevimiz...
Ve yazarı Serkan Bilgi'nin kaleminden olan yöneteni Halil Ersan, Ağaç İrfan Oyunu'nda en çokta gözüme çarpan anlatıcısı Ağaç İrfan'ın meşeden yontma Ağaç İrfan olması ve bütün gerçeklere tanık oluşu bunun yanı sıra Sabahattin Ali'nin de kızı filizi ve eşini yalnız bırakıp gidişiyle yaşadığı durumun ızdırap yönleri yanında aslında bu duruma tanık olan Marangoz İrfan'ın kızı için yaptığı küçük kukla Ağaç İrfan'ın Sabahattin Ali ölümü için olan iftiraların yalan olduğunu söylüyor çünkü Istıranca ormanlarının meşeden yontma Ağaç İrfan görmüştür ama bu durum ne kadar adli tıp sonuçları olsa da hayatın hep acı gerçeği yalanları bezenmiş, gizli tanıklığı dışında gerçekleri ört pas edilmiş olan yazarın ölümü Istıranca Ormanları'nın görkemli 700 yıllık Tales Ağacına sırtını yaslayan ayrı bir sevgisi olan bir yazar ne yazık ki Istıranca ormanlarındaki asrın cinayeti de ört pas edildi, gözlerimiz kör kaldı, gözümüz dilimiz lal, şimdi gerçeklerin en büyük parçasından seslenen Ağaç İrfan Oyunu çok önceki yıllarda da izlemiştim ama bu senelerde dört yıllık seyrine rağmen ayrı bir olgunluğunu gösteriyordu...
Her ne kadar aldıkları Vasıf Öngören Özel (2013) ödülüyle alkışlarının seyircisinin ayrı bir tadı vardı ama bence yetmez dahası dahası da olması gerekiyor... Çünkü bugün sanatımızın sanatçımızın değerini bilmezsek ne zaman bileceğiz! Ayrıca 27 Mart Dünya Tiyatro günü içinde şunu belirtmek isterim ki sanatımız ve sanatçımız için ne yaptığımızı düşünmemiz gerekiyor...Çünkü asıl Aydınlığa büyük yolculuk onların ellerinde meşin döverken...(Ey insanım 2 Nisan 2015 de bir alkışta sen çal, Onlar için...)
Burada bizde gerek bu Ağaç İrfan Oyunu ve Oynayan İnsan Tiyatrosu Oyuncu ekibiyle Sabahattin Ali'nin hayatında yaşadığı trajedik durumu ele alan Serkan Bilgi'ne sormak istiyoruz; Ağaç İrfan Oyunu'nda gerek Geleneksel Türk Tiyatrosu'na benzeyen yönüyle ve Brechtyen oyunculuk tarzıyla cinaslı bir harikalar yarattılar... Peki bu konun veyahut benzeri anlamda yeni oyunları mevcut mu? Yoksa da hep bir elden dahası dahası diyoruz...Çünkü Bu Ülke'nin gerçek Sanata ve Sanatçısına ciddi anlamda ihtiyacı var...
Yazan: Serkan Bilgi
Yöneten: Halil Ersan
Sahne tasarım: Beril Özkoçak
Işık Tasarım: Alev Topal
Işık Uygulama: Sezer Erdin
Müzik: İki Şehir
Işık-Teknik: Ahmed Çay
Teknik Uygulama: katerina kriskova
Teknik Uygulama: Müge Eraslan
Oyuncular: Uğur Ulaş Umuç
Ersin Kaplan
Melike Erce
Havin Baran Eker
Nur Akdağ
Beran Soysal
Cansu Fırıncı
Mehmet Esatoğlu
Ağaç İrfan Oyunu'nun oyun tarihlerine ve biletlerine ulaşmak için https://www.facebook.com/Oynayaninsan sitesinde bulabilirsiniz...
İyi seyirler dilerim...
Derya Kızılaslan